CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Wednesday, January 26, 2011

Fasha Sandha & Jejai..berpisah jua....


Hari ni gegar seluruh Malaysia..pelakon yang seksi, glamor dan ada bakat...FASHA SANDHA dah berputus kasih dengan ahli perniagaan yang juga bekas suami Nora Danish iaitu Rizal Ashram..

Tajuk muka depan lagi...iyalah dua2 orang glamor...
Macam2 komen yang mama baca rentetan dari kisah perpisahan itu...banyak yang bersyukur dan tumpang gelak dodeng-dodeng...dalam salah satu komen kat metro online...pengomennya bantai gelak je...Amboi happynya..

Entahlah..mama sebenarnya malas ambil port pasal benda cenggini...suka pun tidak..nangis pun lagi la tidak...
Cuma mama terpanggil utk menulis pasal isu hangat sebab mama rasa terlalu biasa di Malaysia ni sessi kutuk-mengutuk..gembira di atas kesedihan orang lain..gembira di atas kejatuhan orang lain..

Memang la Fasha tu seksi...byk gossip dan mungkin membuatkan semua meluat tapi..adakah kita utk membuat hukuman buatnya..komen boleh tapi biarlah membina..
Ini kerana kita tak tau bila masa kita akan tiba...ini tak komen ala2 kita ni terlalu suci pun ada..orang lain je jahat...

Kalau kita rasa Fasha tak elok di pandangan mata kita, berdoalah agar kita tak jadi gitu...anak2 kita tak jadi gitu...perangi dalam hati kita dulu...
Kepada yang dekat dengan Fasha dan tau hal sebenar, cuba nasihat dan bimbing..bukan mengeruhkan lagi keadaan...

Tentu ramai yang tahu tentang kehebatan dan keteguhan agama Rabiatul Adawiyah..sehingga menjadi ahli sufi..beliau juga bekas seorang membuat pekerjaan keji..(utk tau cerita.. layan INI) tetapi Allah buka pintu taubat buatnya..sehingga menjadi beriman dan mengabdikan sepenuh jiwa, hati dan diri kepada Allah..
Ini jelas menunjukkan Allah Maha Berkuasa terhadap sesuatu..Dia akan buat apa yang dikehendaki-Nya..
Jadi sebagai manusia kita tak layak menghukum seseorang...Mama tak layak mengatakan apa yang baik dan yang tidak kepada orang lain...
Dek kerana itu kita harus berpandu kepada Al-Quran dan As-Sunnah..

Mama tak tau kenapa mama terpanggil nak tulis begini..tapi ini peringatan buat mama dan kekawan semua..mama pun byk buat pre-judgement pada orang..Ya Allah berdosanya...

Bukankah kita lebih baik berdoa kepada Allah agar kita lebih dekat pada-Nya dan memohon agar jangan dipesong hati kita...

Mama minta maaf jika mama menyinggung sesiapa..ini hanya luahan hati mama...peringatan buat diri agar jangan terus alpa..kerana kita tak pernah tahu nasib kita di kemudian hari..

P/s: jika apa yang mama katakan ada kesalahan..mohon dibetulkan..

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan