CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Wednesday, February 9, 2011

Uyeeh Rindu Tok Ayah laaa...mama.....

Uyeeh: Mama, uyeeh nak balik umah tok ayah la...
Mama: Nanti la deh...kita balik petang Khamis ni...mama kan kerja..
Uyeeh: Tak pe la..mama kerja..papa kerja..dok sini..uyeeh balik umah tok ayah..
Mama: Hah?? uyeeh nak balik dok ngan tok ayah? Uyeeh rindu tok ayah ko?
Uyeeh: Emmmm..uyeeh rindu tok ayah...kesian tok ayah dok sorang2...Tok ayah demam tu mama..
Mama: Betul ni uyeeh nak balik..???nanti uyeeh nangis pulak mama tak de...
Uyeeh: Tak pe la..kalau uyeeh teringat mama..uyeeh guna telefon Cik Nie...telefon mama..
Mama: Terharu mama ngan uyeeh ..tak pe malam ni kita telefon tok ayah dulu..nanti kita balik...

Ya Allah..mama tak sangka semua tu keluar dari mulut Uyeeh yang baru berumur 2 tahun 11 bulan..sebesar tu dia dah tau perasaan orang..dia tahu tok ayah kesunyian..
Mek (ibu mama) dah pulang ke rahmatullah 2 tahun lepas..Ayah duduk di kampung mama...tak jauh pun dari rumah mentua mama...bersama kakak mama, Cik Nie..
Mama dok ngan mentua pun sebab tempat kerja mama dekat dgn umah mentua..lagipun senang nak tinggal uyeeh time gi kerja..
Ayah memang selalu demam dan lelah..uyeeh dah mengerti..nangis mama semalam bila dengar uyeeh cakap gitu..
So mamapun telefon la ayah..cakap uyeeh nak borak ngan dia..dan memang betul ayah demam..Ya Allah, kuatnya instinct uyeeh...
Tok ayah dia memang manjakan cucu dan suka layan cucu..sebab tu semua cucu rapat ngan dia...
Alamak....rindu la pulak kat ayah..tak sabar tunggu esok nak balik....
Uyeeh..mama sayang uyeeh....


Tok ayah layan Uyeeh dan adik..

Suka la adik kalau dok ngan tok ayah..

Harap ayah sihat dan panjang umur...sayang ayah........

2 comments :

eT said...

jenuh tu nk balik umah tok ayah selalu...

Simplemama said...

cucu tok ayah memang gitu..hehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan