CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Thursday, December 2, 2010

Doa Elak Dirogol dan Dicabul : AMALKAN...

Memang menyedihkan dalam dunia sekarang amnya dan di Malaysia khususnya...kes2 rogol, cabul, dera dah jadi kebiasaan kita dgr hari2...

Kalau dulu, seingat mama kalau kita takut atau nak lari dari orang jahat..kita akan balik ke rumah..rumah lah tempat paling selamat untuk kita..tapi sekarang belum tentu lagi rumah itu tempat paling selamat..

Ini semua bahana NAFSU yang memuncak..Kalau dah hidup bertuhankan nafsu ...memang susah la....

So, untuk protect diri...Ustaz Zaharuddin ada berkongsi dengan kita doa2 yang INSYA-ALLAH boleh menbantu kita dalam melindungi diri dan menjauhkan musuh dari kita...khususnya kaum wanita....

Maka di sini, selain doa dari hadis sohih pelindung setiap kali keluar rumah yang telah USTAZ paparkan di artikel berkenaan Al-Marhumah Nurin Jazlin sebelum ini. Iaitu :-


ุฑَุณُูˆู„َ ุงู„ู„َّู‡ِ ูŠู‚ูˆู„ ู…ู† ู‚ุงู„ ุจِุณْู…ِ ุงู„ู„َّู‡ِ ุงู„ุฐูŠ ู„َุง ูŠَุถُุฑُّ ู…ุน ุงุณْู…ِู‡ِ ุดَูŠْุกٌ ููŠ ุงู„ุฃุฑุถ ูˆู„ุง ููŠ ุงู„ุณَّู…َุงุกِ ูˆู‡ูˆ ุงู„ุณَّู…ِูŠุนُ ุงู„ْุนَู„ِูŠู…ُ ุซَู„َุงุซَ ู…َุฑَّุงุชٍ ู„ู… ุชُุตِุจْู‡ُ ูَุฌْุฃَุฉُ ุจَู„َุงุกٍ ุญุชู‰ ูŠُุตْุจِุญَ ูˆَู…َู†ْ ู‚َุงู„َู‡َุง ุญูŠู† ูŠُุตْุจِุญُ ุซَู„َุงุซُ ู…َุฑَّุงุชٍ ู„ู… ุชُุตِุจْู‡ُ ูَุฌْุฃَุฉُ ุจَู„َุงุกٍ ุญุชู‰ ูŠُู…ْุณِูŠَ

DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya" ( Riwayat Abu Daud, 4/323 ; At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah Syeikh Syuaib ; Hasan)

Kemudian Ustaz ada kemukakan satu lagi doa sohih yang dibaca oleh isteri Nabi Ibrahim a.s (iaitu Siti Sarah) yang menyebabkan para lelaki zalim termasuk rajanya melarikan diri, disertakan sekali sumber rujukannya dari hadis Nabi s.a.w.


ุงู„ู„ّู‡ُู…َّ ุงِู†ْ ูƒُู†ْุชَ ุชَุนْู„َู…ُ ุงู†ูŠ ุขู…َู†ْุชُ ุจِูƒَ ูˆَุจِุฑَุณُูˆู„ِูƒَ ูˆَุฃَุญْุตَู†ْุชُ ูุฑุฌูŠ ุฅِู„ุงَّ ุนู„ู‰ ุฒูˆุฌูŠ ูَู„ุงَ ุชُุณَู„ِّุทْ ุนَู„َู‰َّ ุงู„ْูƒَุงูِุฑَ


DALAM SEBUTAN RUMI : ALLAHUMMA IN KUNTA TA'LAMU INNI AAMANTU BIKA, WA BIRASULIKA WA AHSONTU FARJI ILLA 'ALA ZAWJI FALA TUSALLIT 'ALAYYA AL-KAFIR WA AZ-ZALIM

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

Harap2 kita boleh pakat HAFAL doa2 yang bermakna ni tetapi Ustaz ada pesan yang doa ini
bersifat tawassul dengan amal soleh anda, iaitu apabila diikat dengan imannya dengan Allah s.w.t dan RasulNya dan telah dijaga kehormatannya dan sudah tentu auratnya. So...harap2 jangan la doa dihafal tapi AURAT tak dijaga..coz itu sumer BAHAYA....

Kalau korang nak tau dgn lebih mendalami..lawati lah laman web Ustaz Zaharuddin ini..Click ajer di SINI...


0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan