CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Wednesday, September 21, 2011

Bunga Roselle

Hai...yayangku semua..selamat pagi....

Hari ni mama nak tunjuk pada korang 1 bunga...
Ini dia.....taraaaaaaaaaaaa...


Ini lah bunga ROSELLE....ala yg orang buat kordial tu....rasanya masam..ala2 blackcurrant...Kaya dg Vitamin C....


Ini gambar dari jarak dekat..haha...terlalu dekat sampai kabur...sori ekk..mama guna camera handphone mama yg chokia je....hehehe..nnt mama ada duit byk..mama beli I-phone..gambar mesti comey je....


Bunga Roselle ni ada kantung biji kat dalam kelopaknya...so kalau nak tanam ambil yg macam dah matang macam kat atas tu...pastu jemur kejap and then semaikan....hehe...

Untuk dijadikan kordial..senang je..rebuskan kelopak-kelopaknya...kantung biji jgn direbus sekali..kalau korang nak tambah gula terus pun tak pe dlm rebusan tu..lagi senang..

Nanti air dia akan nmpk macam air blackcurrant..Uyeeh cakap macam RIBENA..rasanya seakan2...

Yang penting air Roselle buatan sendiri ni tanpa pewarna tambahan dan bhn2 tambahan lain...so lebih selamat dan segar dr ladang.....

Cubalah..sungguh berkhasiat..mama pun dah minta tolong ayah mama semaikan bijinya..nnt nak tanam....boleh la buat kordial sendiri...

****thanks to kawan mama Cik Mus sbb bagi bunga ni.....sudi2kan bagi lagi..hahaha...

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan