CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Monday, January 28, 2013

AMARAN DRPD PIHAK POLIS:Berhati2 dgn kertas yang melekat pada cermin belakang kenderaan!!!

Amaran ni mama ambil drpd blog ANAK-ANAK NEGERI SEMBILAN..

Kaedah dan cara terbaru yg dilakukan oleh penjenayah ialah meletakkan kertas pada cermin belakang kenderaan.
Apabila kita masuk kereta dan kita pasti kurang menyedari kewujudan kertas sebab ia berada di belakang..bila kita nak memandu barulah perasan melalui cermin pandang belakang... kita pun ternampak la sehelai kertas di tengah2 cermin belakang kenderaan kita.. of coz la kita nak pergi buang sebab kertas tu akan menghalang pandangan kita...
Pada masa kita keluar utk buang kertas tu la...penjenayah mengambil kesempatan utk menyerbu ke dlm kenderaan kita dan melarikannya...
Musibahnya:

  1. kita mungkin tercedera kerana penjenayah ni dia hanya fikir dia je..dia tak fikir kita yg dok kat belakang tu..bila aje dia cepat2 nak pergi..kita may be tersungkur atau mcm2 lg kemungkinan akan berlaku.. itu kalau dia terus pergi..cuba fikir kalau dia mmg rancang nak cederakan kita..terus diundurnya kenderaan tu..fuh mama tak boleh bayangkan..tak sanggup
  2. selain drpd kenderaan dirampas..ada byk lagi harta lain..kalau org pompuan mesti ada handbag..iyalah..nak pergi buang kertas kat belakang..of coz la kita akan tinggal je handbag kat dlm kereta...ermmm kalau baru balik kerja...laptop la...i-pad la...or maybe document penting
  3. dlm handbag kita mesti ada alamat kita dan kunci rumah...probability diorang nak ke rumah kita mesti ada... jenayah dah jd berantai... boleh membahayakan seluruh keluarga dan harta benda
  4. Trauma dalam diri mesti ada..kita akan jadi mudah terkejut dan takut nak keluar rumah...
ermm..byk lg kot kesannya...
Minta dijauhkan drpd kita semua menjadi mangsa jenayah... kita kena lebih berhati2 keran penjenayah hari ini lebih bijak dan mempunyai perancangan yg mcm2.. kdg2 tak terfikir oleh kita... mereka kebanyakan dah tak fikir keadaan mangsa...

Antara langkah pencegahan:
  1. Pandu aje dgn berhati2 kereta tu...tanggalkan kemudian..mama rasa kita masih boleh memandu dgn hanya ada sehelai kertas...bila dah confirm selamat..tanggalkan la ia...
  2. dalam masa yg sama kena banyakkan berdoa agar Allah sentiasa melindungi kita semua....Insya-Allah

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan