CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Sunday, February 16, 2014

Menjaga anak syurga..

Assalamualaikum..

Kdg2 tercetus juga dlm minda mama ni...aihhh susahnya jaga anak2 ni... mcm2 kerenah..
Bila aje anak mengamuk..tak nak dgr kata... mama rasa nak maraaaaah sgggggt...
Bila dah marah2 kt anak2.. mulalah rasa menyesal..iyalah mereka fitrahnya tak tau apa2..apa yg mereka jd adalah kesan dr didikan dan cara hidup kita sbg ibubapa...
Pagi td adik2 ok je... Iqy tak mengamuk pun...tp abg Uyeeh pulak yg mengamuk...bangun2 terus ckp nk bawa makanan kat sekolah...ya Allah... mama rasa tertekan..satu krn geram tgk dia menangis sdgkan mama dah lewat... keduanya krn mama rasa teruknya mama tak sediakn sarapan pun..
Mama mmg tak sempat... Qysya nk menyusu aje...nk bgn pun jd lambat.. lagipun mereka kan dijamu di sekolah...
Mama cuba ckp baik2 tp dia terus menangis..
Dlm hati ni..Allah saja yg tahu mcm mn mama berdoa agar abg jgn terus buat mcm tu... mama tahu mama byk kesilapan...mama byk dosa... mama tak nak marah2 abg pagi2...
Bila mama tgk papa..mama tahu yg papa juga tahan amarah...mama bimbang juga takut papa ngamuk...
Mama yg tak dpt tahan ni terus aje cakap... "ok..mcm ni bang... makanan tak de mama tak sempat nk masak.. kalaulah sbb makanan ni abg nk mengamuk, tak pyh pergi sekolah.."
Ya Allah..apalah mama ni... teruknya mama...
Mama terus keluar dr bilik..bawa Qysya dan Iqy.. papa masih dlm bilik suruh abg Uyeeh mandi..
Bila aje sampai kat ruang tamu.. mama tinggalkan Qysya dgn Iqy.. mama segera dptkn Uyeeh..
"Ok..mcm ni..gulai semlm ada lg..kalau mama letak roti dan gulai dlm bekas..ok tak? Nnt abg bw pergi sekolah..nak tak?"
Dia angguk... mama pun bergegas ke dpr...
Papa pun ke ruang tamu..dan kedengaran suara papa mengucap pnjang....Qysya tumpahkn air Nescafe papa...yesssss... satu lg ujian...
Mama dah malas nk ckp byk..terus ke ruang tamu..lap2..letak bekas makanan abg...pergi ke kereta..mama dah lmbt...
Tiba2 aje abg Uyeeh..masih menangis.... Ya Allah..apalagi ni abang...
"Mama nak seringgit"...itu pula yg dipinta....sabar mama sabar.
Tanpa byk ckp mama kasi seringggit.. mama dah malas.... dan mama pun terus pandu kereta...
Dlm kereta menangis...
Ya Allah byk ujian dr Mu..aku redha...anak2 tak bersalah..aku yg berdosa...aku yg bersalah..ampuni dosaku Ya Allah..dan jadikanlah anak2ku... anak yg soleh dan berbakti pada jalanMu... andainya ujian ini dpt menghapuskn dosa silamku terhadapMu dan ibubapaku...aku redha Ya Allah...tabahkanlah hatiku ..hati suamiku....
Mama menangis...mama malu krn mama selalu saja memarahi ahli syurga..siapa lah mama yg byk dosa ini memarahi ahli syurga Allah...
Ya Allah ampunilah dosaku..
Anak2 mama ..mama akan cuba berubah dan menjadi yg terbaik... mana tak kan hampakan harapanmu anak2.. mama akan sahut amanah Allah untuk menjadi pelindung dan pembimbing kalian wahai anak2ku..
Sesungguhnya..kalian anak2 syurga..hadiah dr Allah buat mama dan papa..mama dan papa sayaaaanggggg abh Uyeeh...Iqy dan adik..
Maafkan ketidaksempurnaan mama dan papa...






0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan