CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Sunday, March 16, 2014

Satu rahsia elak cemburu kepada suami..

Assalamualaikum..

Hari ni mama nak kongsi satu rahsia elak curiga kepada suami...
Curiga, sangsi, tak percaya tu semuanya sama aje...

Pada mama curiga ni hadir dari dalam jiwa dan hati seorang isteri kerana antara sebabnya:

  1. jenis perangai isteri yg suka control suami
  2. sikap suami yg mendatangkan kesangsian.. mungkin kerana dilihat suami terlalu mudah mesra dgn perempuan lain
  3. suami suka keluar rumah dgn kawan2
  4. suami selalu aje pergi jauh2 utk jawab telefon
  5. suami suka bawa masuk telefon dlm tandas
  6. suami buat password utk buka telefon
  7. suami selalu hantar isteri dan anak2 balik kampung tp dia tidak
  8. terlalu kerap outstation
  9. officemate suami ada yg terlalu menggoda
  10. selalu balik lewat
  11. suami sudah tak mesra macam mula2 kawin
  12. suami suka marah2
  13. suami suka puji perempuan lain
Aihhh banyaklah yang menjadi alasan untuk seorang isteri curiga pada suaminya. tapi harus diingat kecurigaan yg melampau tak elok.. sebab kadang2 semua tu hanyalah imaginasi seorang isteri yg takut ditinggalkan suami atau diduakan. 
Walaupun memang ada betulnya sebab di atas.. seorang isteri tidak boleh meletakkan syak wasangka tanpa usul periksa..seorang isteri kena bijak dalam mengendalikan masalah.. ewahhhh sedap aje mama cakap... cuba terkena..baru tau.. hihihi... apa pulak tak pernah terkena...mama mmg seorang yg kuat cemburu...
iya mama tau mmg salah... kerana itu mama sentiasa berusaha utk menghindarkannya..
Mama lebih suka tanya terus daripada papa... lepas mama buat kajian la..sama ada boleh diterima atau tidak alasannya...kikiki

Hari ni mama nak kongsi satu je tips utk elak curiga yg melampau... Bahaya tau curiga yg melampau kerana boleh buat kita tak senang duduk...keresahan...tekanan.. hilang kawalan diri..kemurungan ..malah ada yg kalau tak kuat iman boleh bawa kpd mencederakan diri sendiri dan pasangan.. 

Apakah tipsnya..

Senang aje....

BUAT DIRI KITA SIBUK..

Kebanyakan kes yg melibatkan kecurigaan kepada pasangan adalah disebabkan kita terlalu suka berfikir ke arah itu..
Jadi elakkan...
Buat la kerja selalu...
Cari hobi agar tiada masa terbuang dgn termenung...
Dan yang paling best guna ruang senggang itu untuk BERNIAGA ....

Percayalah dgn berniaga..kebanyakan otak kita digunakan secara produktif... kita sentiasa berfikir jalan dan inisiatif utk maju dan mendapat keuntungan...jadi dah tak de masa nak fikir benda yg tak sepatutnya...

Namun berniaga dgn terlalu serius pun bahaya juga... jika kita letak keutamaan pada kerja atau berniaga sehingga melupakan tanggungjawab utama sebagai isteri dan ibu...kita sebenarnya menempah tiket kehancuran..Jadi berpada-padalah... kerana itu Islam melarang hambanya dari melampaui batas..

Jadi kepada sesiapa yg ada banyak masa terluang... anda ialah seorang suri rumah yg ingin mecari tambahan pendapat...ANDALAH ORANG YANG MAMA CARI.. hanya bermodalkan RM100..realisasikan setiap impian.... hanya ketekunan dan azam yg kuat boleh membantu kita... Berdoa kepada Allah moga dipermudahkan...

Jom bersama mama menjana pendapatan yg menguntungkan... 
QMG menjanjikan keindahan buat kita semua...

What's app mama di 019-9615469

Buktikan....




0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan