CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Tuesday, December 17, 2013

TAK NAK MEROKOK!

Majlis Agama Islam telah menfatwakan yg merokok itu HARAM... Namun malangnya masih ramai yg merokok.. sedih... KENAPA????

  1. dah jadi kebiasaan dlm masyarakat.. tup..tup diharamkan..proses transisi tu macam sukar diterima
  2. perokok ni byk alasan..
  3. penjualan secara terbuka
  4. perokok byk diberi kesedaran tp diri mereka yg menolak utk terima kesedaran
  5. tak sensitif bab agama...pilih hukum yg rasa best utk diri..yg tak suka diabaikan.. nauzubillah
Banyak lg kot sebabnya..tp itu antara yg biasa kita dengar...

Bila baca statement yg ada beberapa ustaz yg terkenal yg komen pasal perokok..berdesup rasa dalam hati mama...iyalah bila ajer semua org dah maklum yg merokok tu haram..maksudnya kalau kita kita teruskan juga perbuatan tu... kita akan dapat dosa la... 

Bila mama tanya perokok tegar tentang sampai bila diorang nak merokok...diorang cakap:
  1. tak dapat lagi..rokok tak boleh berhenti drastik..bahaya 
  2. dalam proses la.. 
  3. dah kurang dah..mmg ada niat nak berhenti
Mama senyum je...
OOhhhh nak berhenti tahu bahaya..yg korang hisap rokok tak ke BAHAYA???
Dalam proses??? eh boleh tangguh ke tentang hukum Allah... haram tetap haram... no excuse..
Niat nak berhenti tu ada.... cantik aje jawapan..mmg boleh mencairkan hati org yg mendengar... tapi ada doa kat Allah tak? Kalaulah hanya mulut aje cakap nak berhenti tp hati tak mahu ...ermm tetap tak jalannya...tak menjadi... kalau dalam hati nak berhenti tapi tak pernah tadah tangan minta berhenti merokok dari Allah..ermmm tepuk dada tanya iman la... 

Jadi kepada perokok..jom bertaubat.... tinggalkan benda HARAM.. minta dengan Allah byk2.. Allah akan beri jika kita bersungguh2 nak berhenti... langit Allah sentiasa terbuka...

Sayangi keluarga...sayangi Islam...


1 comments :

SYANI said...

Betul la apa akak cakap ni... Alasannya pun sama juga..
I wish my husband could read this.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan