CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Thursday, September 11, 2014

Sayangi diri

Assalamualaikum..

Pernah tak rasa yang suami kita tak sayangkan kita?
Kita ni dah buat macam2 .. dah buat yg terbaik.. dan letak dia nombor satu..

Mama rasa normal la ada yg rasa begitu..memang lumrah perempuan.. emosi nombor satu.. tak payah sembang orang lain...mama ni hahhhh...

Dulu mama ada la rasa mcm tak puas hati..kita dah buat mcm2..tp nmpk papa macam tak de respon je..nampak papa lebih pentingkan sports..kerja dan motor... frust??? Tak yah citer... air mata ni kalau ditadah...dah berbaldi kot..

Iyalah..mama kan manjaaaaa...
Sekarang ni Alhamdulillah.. mama dah mula faham...

Macam mn nk bagi diri kita faham?

Bagi mama..sebelum beria nak sayang..berkorban utk org lain.. sayang diri dulu.. hargai diri dulu.. bagi ruang diri bernafas.. kaji diri... tahu kelebihan dan kekurangan.

Penuhkan diri dgn kasih sayang... kemudian barulah sebarkan rasa sayang..cinta kpd org lain..

Utk sayang diri kita...kita kena kenal PENCIPTA kita.. cinta Allah ...itulah keutamaan..

Mama masih belajar...mama masih mencuba..

Mama sekarang lebih terbuka..mama cuba faham yg org lain tak kan pernah sama dgn diri kita..

Jangan hanya nk orang faham kita..sedangkan kita tak pernah cuba faham org lain..

Jangan asyik buat sesuatu utk harapkan org sedar apa yg kita buat.. tapi buat kerana itu amanah kita.. ikhlaskan diri..

Susah?

Memang laahhh tersangggattt susah..
Tapi benda baik...kena buat jugak...jika tak sampai bila2 pun kita akan rasa kita hebat...
Buang ego..minta doa dgn Allah..

Cuba buat sesuatu kerana Allah dan diri kita...tak payah harap pujian orang lain..

Ok..jom berusaha bersama..

SAYA SAYANG DIRI SAYA......


0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan