CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Monday, February 27, 2012

Kerana cinta, tak mahu terpisah

Hari ni mama agak busy dgn class..tp bila ada waktu terluang mama sempat ke blog bryannemo.com ..
tetiba ternampak entry INI..

Entry tu memceritakan tentang seorang lelaki yang terlalu  sayangkan isterinya...bila aje AJAL telah menjemput isterinya terlebih dahulu..dia tak sanggup berpisah dgn isterinya..

Kerana itu dia telah menempah satu meja kopi kaca untuk dijadikan keranda buat isterinya..dan istimewanya meja kaca yg lutsinar itu diletakkan di ruang tamu rumahnya..

Meja yg ditempah khas itu tahan bau mayat...so ok je la...baginya dgn berada isterinya di situ...dia tak akan berjauhan dgn isterinya..

[Image: wife_as_a_coffee_table.jpg]

ITUKAH ERTI CINTA? itu baginya...baginya yg bukan beragama ISLAM...apakah dgn memandang wajah isterinya yg telah tiada ...kerinduan dan kecintaan dia pada isterinya terbukti?

Bagi mama itu bukan cinta...kerana sejujurnya dia telah bertindak ZALIM terhadap isteri dan dirinya sendiri...dia membiarkan emosi merajai hati dan kewarasan...

Mengikut Islam..tindakan itu adalah menzalimi mayat itu sendiri..menyiksa mereka..kerana alam ini bukan lagi alam mereka..

Bagi kita yg masih hidup..itu adalah kezaliman yg melampau...kita menidakkan Qada' dan Qadar..secara langsung menepis tahap keimanan kita..menyakitkan hati dan jiwa...

Wallahu a'lam..

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Uyeeh's Checkpoint....

Iklan