CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Wednesday, December 3, 2014

Resepi: Spaghetti bersama Telur Sotong

Assalamualaikum..

Ini cerita hujung minggu lalu..
Bangun pagi..tak tau nak buat sarapan apa..
Mata yg kuyu ini terpandang la bungkusan spaghetti..
ermmm jom berspaghetti je laaaaa...
Tapi....papa ngak sukaaa sgt...
ok... kita buat je..papa makan jugak sikit..boleh la buat alas perut... nanti kita fikir cara lain utk buat perut papa kenyang (beli nasi bungkus pun boleh..hihi)
Spaghetti ni feveret anak2..diorang dah lama suruh mama buat.. mama pun beli la apa yg patut..tapi buatnya je belum...sorry darlings mama...

Memandangkan ketika itu masih pagi..mama pun ambil keputusan utk tiru idea Chef Riz..
Tak perlu susah-susah.. PREGO kan ada..semudah 1,2,3


So...
Bermula aktiviti mama... mama just add satu bahan protein yg special iaitu... TELUR SOTONG.. tepuk tangan sikitttttt....

Mama sebenar geli je rasanya nak tulis tajuk entry ni resepi.. sbb mama guna yg ready made..tapi bila fikir..ok la kan.. resepi bagi yg naaakkkkk sgt masak utk keluarga tapi tak cukup masa atau sifat 'M' menebal dalam diri..korang faham kan 'M' tu apa kannnnn..... omputih kata lazy...hihihi.. so kita simple2 aje... simplemama je kannnnn...

Bahan-bahan

1/2 peket spaghetti
Sos Prego Cheese and Herbs (kecil)
Bawang besar didadu
Mentega
Mixed Herbs
Serbuk lada hitam
Garam
Sosej
Telur Sotong

Cara membuatnya
- Tumiskan bawang besar menggunakan mentega..kacau sampai naik bau dan kekuningan
- Masukkan telur sotong..kacau biar sebati.. goreng sehingga nampak separuh masak.
- Masukkan pula sosej..
- Kemudian masukkan Sos Prego Cheese and Herbs
- Masukkan air ke dalam tin sos tadi...tuangkan ke dalam sos yang kita masak tadi
- Kacau biar sebati..masukkan sedikit serbuk lada hitam
- Perasakan..jika tawar..tambah sikit garam
- Masukkan mixed herbs
- Bila nampak dah cukup masak..boleh la dihidangkan..
(jika ada sayuran pun bagus dimasukkan..contohnya sayur brokoli, carrot)

Senangkannnnn...


Telur sotong ni mmg best.... sesiapa sekitar kb leh contact mama utk dapatkan TELUR SOTONG...yummmy...

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan