CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Tips buat SURPRISE!!!

Wednesday, April 29, 2015

Cinta Jarak Jauh - Episod 1

Assalamualaikum..

Diam tak diam dah dua bulan lebih hubungan cinta jarak jauh mama dan famili..

Merasa jugak rupanya kami dengan ujian ini..syukur Ya Allah..
Positifkan diri..Allah terlalu cintakan hamba-Nya..mana mungkin Dia akan memberikan sesuatu untuk menyusahkan hamba-Nya..

"Kema..strong la engkau..aku nampak kau ok je duduk jauh ngan anak.." sapa salah sorang bos mama..

"Hihi..gitu la puan..kalau sedih tak ke mana.. saya jugak yg menderita.. jujurnya sapa la tak sedih puan."
Itu aje la yg mama mampu jawab. Dan itulah kebenarannya..

"Iyala kannn... mak mana yg tak sedih.. tp kau tough la..kalau aku..demam je laa," balas bos saya lagi..terus aje dia ceritakan kisah dia tinggalkan anak time pergi kursus kat Sarawak..menangis setiap malam..tu pun hanya utk tempoh dua malam..

Mama nangis ke? Terus terang mmg ada juga mama nangis..tp mama tau yg mama kalau nangis pd mlm hr..esoknya mata akan bengkak dan menyepet...kalah org jepun..so..mmg takkan boleh cover...kepala akan pening..nyawa tak lepas.. dan pastinya hr esok akan menjadi stress...kalau boleh mama mmg akan elakkan..

Mama bila tahu result yg mama perlu duduk jauh ngan famili.. inner motivation mama datang dgn sendiri..
Mama bukan nk kata yg mama ni seorang bermotivasi tp mama cuba sedaya mungkin sbb mama tahu..diri kita saja yg tau kekuatan kita..

Alhamdulillah mama pernah diuji dgn ujian yg getir dulu..jd semangat yg mama himpun sejak dari zaman kebangkitan, masih berbaki dan sentiasa mama cuba suburkan..
Maka terbuktilah setiap ujian yg kita rasa getir itu pasti ada hikmahnya.. kalau bkn secara langsung..secara tak langsung mesti akan dpt juga kita rasa kesannya..

Dari ujian lampau mama belajar erti hidup ini hanya pinjaman..kita hanyalah hamba Allah..tidak pernah ada hak memiliki sesuatu..segala yg ada di bumi dan segenap alam semesta dan alam2 lain hanyalah milik Allah Yang Maha Esa.. sebagai hamba mama akan terus belajar untuk redha pada ketentuanNya..

Untuk papa, anak2 dan ayah.. tiada cucuran air mata bukanlah bermakna mama tidak sedih..bkn bermakna mama rasa berlapang dada berjauhan.. tp itu saja usaha mama agar kalian tidak merasa bimbang dan gusar dgn keadaan mama di sini..

Mama akan cekal berada di sini.. kerana mama tahu kalian merestui mama... terima kasih kerana menyokong mama tanpa jemu..

Alhamdulillah..mama berpisah jarak tempat sahaja..ada rezeki kelapangan masa drpd Allah..mama pasti pulang..Insha Allah.
Bila dikenang mama jauh beruntung berbanding mereka yg berpisah alam dgn yg tersayang.. tiada lg peluang berjumpa di dunia..hanya mampu berdoa bersatu di Jannah...

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..




1 comments :

saly said...

Semoga tabah . Dan sabar .. sesungguhnya ada kemanisan di setiap kesabaran ..:)

Salam kenal & follow sini

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Iklan