CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Monday, July 2, 2012

Chanteknya IRMA dan REDZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tahniah Irma dan Redza....
Mama teruja sgt sbb diorg such a beautiful couple.....tak puas rasanya mata mama yg kuyu ini memandang...Indahnya ciptaan Allah...

One of friend's hubby involve dlm klik2 utk wedding Irma... byk gambar chantek kat situ...you all boleh la menjamu mata kat situ.... klik kat sini FMN

Antara gmbrnya ialah...













Terlalu byk gambar chantek kat situ.....tgkla ye.... kalau berkenan ape salahnya guna khidmat FMN ni...tak kira kat mana pasti dia redah....

Monday, June 18, 2012

K-POP star..

Mungkin ada yg tau ....dan mungkin ramai yg tak tau yg mama ni mmg tersgt la suka dgn K-Pop...mama merupakan org yg paling tegar tgk SBS dan KBS kat rumah...hahaha...

Dan of coz mama lah antara org yg follow rancangan relaiti pencarian bakat K-Pop iaitu...



Selepas melalui pelbagai cabaran dlm tempoh audition dan pencarian ke seluruh dunia..inilah SEPULUH yg terbaik...



Bukan mama aje...papa pun...
dan edisi pertama dah berakhir ...pemenangnya ialah Park Ji Min..



Dia mmg best...walaubagaimanapun Lee Ha Yi iaitu pencabarnya pada hari FINAL tu pun mmg ada class dan mmg sukar nak pilih siapa pemenangnya...



dan antara berita terbarunya..Park Ji Min dah memilih JYP sbg agensi pilihannya...dan akan menghasilkan debut tak lama lagi...



So..gud luck...tak lama lagi boleh la kita tgk Park Ji Min di arena artis yg penuh mencabar...harap kuat semangat sbb industri diorg mmg tough...

Mama rasa sepuluh finalist boleh berjaya..sebab semua best2... Ha Yi, Ah Yeon....Michelle, Kim Na Yun..

Rindu nak tgk diorg nyanyi lagi....

dan of coz rindu pada kritikan daripada juri2 yg mantap.. BoA,  JYP dan  Hyun Suk..




Drama: Parut Asyikin

Sejak astro buat promo pasal drama 'Parut Asyikin' , mama antara paling excited kat rumah nak tgk..habis mama promote yg drama tu best giler..walhal mana adanya mama tgk lagi kan..hahaha..mama ckp best lepas mama baca sinopsis pasal drama tu kat suratkhabar hari tu...tambah pulak kita tgk aje pelakonnya..mmg boleh jualhabis la...pengarahnya pulak..mmg takleh nak dipertikaikan lagi...


Harapan menggunung mama akhirnya termakbul semalam..bila mana kami sekeluarga mmg menontonnya dari mula sampai habissss......

Dari hasil tontonan mama, ermmm memang best..malah kami tak terasa boring pun...setiap babaknya penuh pengisian....

Kepada yg terlepas nak tgk drama ni semalam...takpe semestinya astro akan sentiasa ulang siar cerita ni...

Komen dari papa.." ermmm..tahun ni menang lagi la Sabri Yunus..."

Nak baca sinopsisnya sila ke BUDIEY.COM....

Thursday, May 31, 2012

Rooftop Prince

Hari ni mama nak cerita pasal sebuah drama Korea yg mama baru habis tengok... tajuk dia ROOFTOP PRINCE..
Ceritanya????? Iya agak lumayan... kiranya best laaaaa.... actually buat masa ni...mama rasa syiokkkkkk habis setiap kali menonton...
Pelakonnya MICKY Yoochun dari kumpulan JYJ.... mama mmg feveret dia...opppps....mama mmg feveret dgn dia.... huhuhu...



Sinopsis:
Menceritakan pasal seorg Putera Mahkota daripada zaman JOSEON (Korea zaman dulu2) telah merentasi masa secara tak sengaja ke zaman sekarang bersama2 dgn pengikut setia baginda.



Kejadian tu berlaku ketika dia diserang oleh musuh dlm perjalanan untuk menyiasat kematian isteri baginda...
Mereka semua terjadi ke dalam rumah seorang perempuan. Rumah tu terletak kat bahagian bumbung.


Pelbagai peristiwa lucu terjadi dlm proses penyesuaian diri... plg mengejutkan apabila baginda mengetahui ada seseorg di bumi ini yg mempunyai raut wajah seperti baginda.. Baginda juga mulai jatuh hati dgn perempuan itu..



Nanti tgk la ye.........best sesangat...mama sampai mengalirkan air mata...sob..sob..sob....


Adakah mereka dapat bersatu?????

Sekarang ni ada ditayangkan di ONE HD channel 393.. tapi mama ni kan jenis yg tak sabar soooooooo..mama tgk aje kat KIMCHIDRAMA...

Tengok tau................

Monday, May 28, 2012

Berpakaian SEDONDON panjangkan jodoh?????

Korang suka tak pakai baju sedondon dgn partner.. dgn hubby???
Kalau tanya kat mama ...mama terlalu suka...walaupun corak tak sama tp warna yg seakan2 sama pun tak pa...Macam ada rasa happy gitu..

Percaya atau tidak..papa lebih teruja utk cari sesuatu yg sedondon..papa ni bukan ajer nak sedondon ngan mama..dgn anak2 sekali dia pulun habis....

Hari ni mama ada baca satu artikel dekat wall member mama....ada satu pasangan omputih tu cakap tips utk panjangkan jodoh dia dan suami...salah satunya pakai pakaian yg sedondon....dan diorg dah berpakaian gitu sejak 35 tahun yg lalu...diorg tak akan keluar rumah tanpa berpakaian sedondon...diorg dah melayarui bahtera perkahwinan selama 65 tahun.....wow...lamanya....

Korang boleh la baca isah MEL dan Joey ni...

Wah...tapi bila difikirkan logik gak...sbb dlm kita sama2 suami isteri ni bersetuju dan menerima utk pakai sedondon..tanpa kita sedar kita telah cuba memahami satu sama lain, sanggup berkongsi moment indah, tak kisah apa org kata asal kita bahagia, bertolak-ansur, berkongsi idea.....ehhhhh byk la pulak benda positifnya.....tak tertulis mama rasanya...betulkan...???? DANNNN..nila bnyk unsur positif dlm perhubungan.....Insya-Allah perhubungan akan lebih terjaga......

So...apasalahnya kan mencuba....sbb dalam pada kita terlalu ingin mencari keserasian dan mengimpikan akan hadirnya keserasian..tak salah jika kita cuba untuk mencipta keserasian itu....

Apa2 pun kerjasama,kasih syg dan saling menghormati amat penting dlm mengukuhkan rumah tangga... of coz doa kpd ALLAH....

Salammmmm....

Kelantan juara PIALA FA...

Ini lagi satu entry yg terakam jiwa mama,,,

YEAYYYYYYYYYYYYYYYYY... <3 <3 <3

THE RED WARRIORS menjuarai PIALA FA...
Kemenangan ke atas pasukan kelab pertama yg layak ke Final FA ialaitu Sime Darby FC...


Actually tak pernah menang...sebab tu la kemeriahan pun lama skit....walaupun kemenangan hanya 1-0 dan melalui sepakan penalti yg diambil oleh Muhammad Ghaddar....tapi kemenangan tetap NYATA...kami penyokong puas hati...THANK YOU TRW....


So...persoalannya di mana mama pada mlm kemenangan itu?????? Adooooo di depan TV la....
Chettttt...tension...jaga anak la...sebab papa dah wakil gi sana... sob..sob..sob...

Geng papa...

Bergambar dgn stars..

Kenal tak ni???? ni lah Pok Chu XN3 Raja Lawak....


Puas hati rasanya................. senyum panjangggggggggggggggggg...Alhamdulillah....

Fasha Kahwin ...opppps dah preggie pun.....

Mama ni one of the BIG FAN of FASHA SANDHA..may be ada yg tak berapa puas hati....may be ada suka....biasalah... jika ada click mama kat sini tak suka Fasha...sorry ye syg .... mama tak berniat apa2 ...cuma mama pun tak tau..kenapa mama suka sgt kat dia... hehehe... biasalah kan setiap org ada minat tersendiri....

Oppss dah lama mama tak update blog mama...setiap hari mama berazam nak tulis sesuatu tp... terlalu busy dgn kerja... so mama cuma mencoretkan apa yg mama nak tulis kat minda mama je la...

So mama rasa belum terlewat mama nak ucap SELAMAT PENGANTIN BARU kepada FASHA dan JEJAI...


Hehehe...sori...terlewat sedikit.... Fasha dah preggie pun.....tahniah sekali lagi.....


Semestinya itu bukan berita yg indah buat Fasha dan Jejai aje..tp juga utk kami peminat semua.....

Sekarang ni dok layan SEINDAH SAKURA....terlalu best citer ini....go go go FASHA..
Mama harap Fasha akan menjadi lebih baik.....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Uyeeh's Checkpoint....

Iklan