CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

IM SUPER SYSTEM...tlg click ekkkk....

JantungKU BerDEGUP...if you pun sama...CLICK kat BANNER...

MaMa's CliCks..Love U All....

Thursday, September 11, 2014

Buffet = Makan banyak

Assalamualaikum

Sayang-sayang semua dah makan ke?

Mama makan banyak hari ni..

Kerana ada buffet di kolej..

Student Food & Services dan Students Hotel masak hari ni.. masak utk kelas..tp jual utk semua .

Murah je RM11 utk setiap org..

Alhamdulillah dah kenyang..

So ...korang lunch apa hari ni?






Sayangi diri

Assalamualaikum..

Pernah tak rasa yang suami kita tak sayangkan kita?
Kita ni dah buat macam2 .. dah buat yg terbaik.. dan letak dia nombor satu..

Mama rasa normal la ada yg rasa begitu..memang lumrah perempuan.. emosi nombor satu.. tak payah sembang orang lain...mama ni hahhhh...

Dulu mama ada la rasa mcm tak puas hati..kita dah buat mcm2..tp nmpk papa macam tak de respon je..nampak papa lebih pentingkan sports..kerja dan motor... frust??? Tak yah citer... air mata ni kalau ditadah...dah berbaldi kot..

Iyalah..mama kan manjaaaaa...
Sekarang ni Alhamdulillah.. mama dah mula faham...

Macam mn nk bagi diri kita faham?

Bagi mama..sebelum beria nak sayang..berkorban utk org lain.. sayang diri dulu.. hargai diri dulu.. bagi ruang diri bernafas.. kaji diri... tahu kelebihan dan kekurangan.

Penuhkan diri dgn kasih sayang... kemudian barulah sebarkan rasa sayang..cinta kpd org lain..

Utk sayang diri kita...kita kena kenal PENCIPTA kita.. cinta Allah ...itulah keutamaan..

Mama masih belajar...mama masih mencuba..

Mama sekarang lebih terbuka..mama cuba faham yg org lain tak kan pernah sama dgn diri kita..

Jangan hanya nk orang faham kita..sedangkan kita tak pernah cuba faham org lain..

Jangan asyik buat sesuatu utk harapkan org sedar apa yg kita buat.. tapi buat kerana itu amanah kita.. ikhlaskan diri..

Susah?

Memang laahhh tersangggattt susah..
Tapi benda baik...kena buat jugak...jika tak sampai bila2 pun kita akan rasa kita hebat...
Buang ego..minta doa dgn Allah..

Cuba buat sesuatu kerana Allah dan diri kita...tak payah harap pujian orang lain..

Ok..jom berusaha bersama..

SAYA SAYANG DIRI SAYA......


Wednesday, September 10, 2014

Resepi: Roti Telur Berkeju

Assalamualaikum

Pagi ni mama nk share resepi yg simple..ni bukan signature dish mama tapi mama ambil dr fb..

Kepada yg tak tau lg boleh la cuba.. yg dah pernah tgk resepi ni tapi belum cuba..silakanlah cuba..

Bhn2
Roti
Cheddar cheese
Telur
Minyak / marjerin

Cara2
Letak kepingan cheese kat atas satu keping roti.. lps tu lapis ngan satu keping lg roti..mcm roti sandwich tu..
Pastu rapikan tepi...if taknak pun takpe..
Kemudian celupkan dlm telur yg telah dikacau sebati..dlm telur tu mama letak serbuk lada hitam sikit..nak suruh berperisa.. tak nak pun tak pe.
Goreng dlm minyak yg sedikit dan telah dipanaskan.. mama guna marjerin.. boleh juga guna butter...
Bila guna minyak sikit..roti nmpk mcm ala2 dibakar..hihi...

Ok..dah siap..
Alhamdulillah semua enjoy memakannya...mama buat ni jam dua pagi..huhu..supper la konon..
Papa yg baru balik futsal kelaparan..
Tup tup Iqy dan Cik Qysya pun terjaga..
So diorang join papa.. mama???
Sorry..mama diet..kikiki


Monday, September 8, 2014

Coconut Shake di Warung Kurnia Ibu, Pasi Mas

Assalamualaikum...

Kali ni mama nak share satu tempat makan yang menarik.. lokasinya di tepi jalan keretapi Pasir Mas, Kelantan..



Warung Kurnia Ibu namanya... mmg glamer ngan coconut shake...fuhhhh...best..
Makanan kat situ best2..
Macam2 ada..
Makanan tempatan.. western...

Papa nak makan lamb chop tapi sayang dah habis..huhuhu..
So kami order char kue teow utk kami berdua..chicken chop utk uyeeh..iqy mkn fries..
Kami pergi dah lewat.. tak sangka yg kedai ni tutup pukul 7.00 mlm..



Walaupun kami org Kelantan..tapi ni lah kali pertama kami ke kedai makan ni...
Tak menghampakan...boleh pergi lagi kerana kami belum pekena coconut shake special T-Krie kat sini..hihi
Kepada penggemar coconut shake berais krim... jom try kat sini..macam2 aiskrim boleh pilih...
Alhamdulillah....

Naza GTR papa

Assalamualaikum..

This is a sad story..
30/8/2014...
Birthday mama ..
Kami sefamily kecil kami ke Sudara Beach Resort..
Lagipun sempena cuti hari merdeka ..bawa anak2 jalan2..

Tapi pada awal pagi 1/9/2014.. papa terima call dari adik iparnya..bagitau motor naza gtr kesayangan kami semua dah hilang..

Yeahhhh.. boleh nampak kesedihan dari dalam diri papa.. walaupun tanpa air mata..

Mama mmg tak boleh tgk papa sedih..
Percutian yg best..tetiba jadi hambar..

Semoga kami tabah mengharungi.. semoga papa cekal atas dugaan..
Ini ujian dari Allah.. itu semua hak DIA jadi bila2 masa boleh ditarik..pasti ada hikmah tersembunyi...



Sunday, September 7, 2014

Lost in technology

Assalamualaikum..

Sesungguh kita hanya merancang..Allah jua yg menentukan..
Hari ni kelas mama sikit je..so mama plan nak tulis la blog sikit...sebab byk benda nk story..

Tapi...huhu..nak nangis.....

Tetiba je tepon mama takleh nk guna blogspot...huwaaaaa..
Ngape?
Mama tak tau...
Tak boleh log in...

Dan akhirnya lps dok tekan situ sini..oh technology.... mama mmg tak faham gadget...
Lps dok pot pet pot pet dua tiga bakul..
Alhamdulillah dpt gak..
Huuuuuuu... hello again.
Suka sgt...
Nanti mama story lg ekkk



Thursday, September 4, 2014

Bila Izrail datang memanggil..

Assalamualaikum

Semoga semua sihat dan dilimpahi rahmat Allah.

Hari ni hari yang menyedihkan.. kerana isteri kpd kawan sekampung papa telah dijemput Ilahi.. baru je lepas Isyak tadi.
Arwah memang seorang yang baik.. mama hormat dia bagai seorang kakak.

Alhamdulillah..ptg tadi mama sempat menjenguk dia di hospital. Mmg sudah kritikal.. dia ada masalah hati..
Semua berlaku dalam kadar yang cepat. Dia mula berasa tak selesa bernafas dlm 3-4 hari yg lalu.. bila dibawa ke hospital..doktor kata ada luka dan bengkak pada hatinya.. dan telah sampai tahap empat (tahap paling kritikal)

Bila mama pergi tadi..mama tengok suaminya sedang membisikkan kalimah Allah di telinga. Dia sudah lemah dan menurut seorang kawan..badannya dah tak dpt terima bekalan darah..

Dan .... selepas Isyak tadi.. papa bagitau dia dah tiada...

Al-fatihah utk arwah Kak Ni..
Semoga husnul khatimah..

Sesungguhnya hanya Allah Yang Maha Mengetahui masa dan ketika kita akan kembali pada-Nya..

Melihat situasi tersebut.. mama menjadi tersentuh..
Ya Allah.. seandainya masa aku sudah tiba..aku bermohon pada agar suamiku dan anak-anakku ada di sisiku dan membisikkan kalimahmu di telingaku..aku berharap dia akan menyembahyangkan jenazahku..membaca al-quran buatku dan mendoakanku..
Namun kutahu ya Allah ..aku hanya mampu berdoa.. kerana setiap sesuatu itu adalah atas kehendak-Mu..
Semoga husnul khatimah menjadi milikku jua..







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaMa's BloG HisToRy

PAPAnMAMAs' CHECKPOINT

Daisypath Anniversary tickers

Uyeeh's Checkpoint....

Iklan